Risa's Journal: From the Danur Universe
Risa goes on an innocent holiday trip with her cousins. They befriend Dewi, a local kid who, like Risa, has the ability to sense unseen entities. Unfortunate events begin to occur when Dewi is possessed by Annelies, a vengeful evil entity in a shape of a child.
Young Risa Saraswati is spending her summer holiday in Bandung, where her grandfather resides. Along with her cousins, Risa befriends three local kids. Strange things begin to happen when Risa and the kids find an old, abandoned house. Dewi’s family moves into the said house, where it is home to an evil entity in the shape of a little girl named Annelies. This vengeful soul is out in search of her forever friend, and her choice falls on Dewi. Risa and her friends are on their feet to save Dewi. Will they succeed or is Dewi lost forever in the eternal dark realm with Annelies?
Risa and her cousins find a cursed kujang in an old house. Afterward, mysterious incidents occur.
Aji tries to sell the house after a haunting experience, but potential buyers face the same thing.
Risa and her friends investigate an old house that turns out to have many mysteries and secrets.
The police come and find the dead bodies of people, and Risa's mission becomes more difficult.
Dewi returns and gets possessed by a supernatural figure while Risa continues to investigate.
Risa discovers the story of the evil spirits in the Dutch house and gets help from Pastor Norah.
The duo Risa and Dewi finally unite to finish the battle with the evil spirit of Annelies.