Planners
As her marriage to Marcos comes to an end, 37-year-old Malena Carregal confronts a vastly different reality — jobless and facing an uncertain future after 15 years of building up the events agency which is now in Marcos’ hands. But in this moment of crisis, Malena meets Cali, an intriguing and ambitious woman who breathes new energy into Malena’s life.
This is a story of starting over as told through Malena Carregal, a 37-year-old woman who recently divorced Marcos Gutíerrez, the owner of a renowned event planning company that was Malena’s place of employment for the last 15 years. Almost overnight Malena discovers that she has transitioned into a new reality: divorced, jobless, in a house that is becoming empty, and without a plan. In this complicated moment, Malena meets Cali, a woman full of energy and aspirations who spurs Malena into starting their own event planning business. To this end, Malena will have to use all of her experience to put together a team and somehow breathe life into a project that she never knew she wanted — a venture that will lead her to become her ex-husband's competition.
Divorce brings a world of change into Malena’s life. But a new contact brings fresh energy.
Malena’s project begins to take flight, while Marcos worries about what it means for their son.
Cali reconnects with her past, while Malena oversees a wake with drama that just won’t die.
Malena’s agency goes head to head against Marcos for a project. Cali receives upsetting news.
A divorce party for Marcos goes off the rails, as Malena begins to fall out of sync with Javi.
Javi’s problems at school lead to a quarrel between Marcos and Malena. Andy's health falters.
Malena is forced to abandon an event. Cali’s actions leave Malena with an uncertain future.