The Skeleton Dance
A lively quartet of graveyard skeletons come out to play and dance the night away in this spooky Silly Symphony, set to the macabre music of Edvard Grieg (adapted by Carl Stalling). Ub Iwerks’ inventive animation uses plenty of graveyard gags involving animals and a skeletal xylophone.