The Twisted Tale of Amanda Knox
The Twisted Tale of Amanda Knox follows the eponymous American college student, who arrives in Italy for her study abroad only to be wrongfully imprisoned for murder weeks later. The series traces Amanda’s relentless fight to prove her innocence and reclaim her freedom and examines why authorities and the world stood so firmly in judgment.
American college student, Amanda Knox, embarks on her study abroad trip in Italy.
Raffaele’s days in prison turn to months and years, and his heartbreaking history unfolds.
After four years in prison for a crime they didn’t commit, Amanda and Raffaele are free.
Amanda gets to live as a free woman but is still haunted by what happened to her in Perugia.