Fantaghiro
Fantaghirò, the king's rebellious daughter, troubles her father. Rival king, Romualdo, challenges him to a duel to end a war. To face him, Fantaghirò disguises herself as a knight.
In a time of upheaval, Fantaghirò emerges as the king's rebellious daughter, born after the queen's death. Her arrival prompts the king to contemplate drastic action, until a powerful witch intervenes, foreseeing her extraordinary future. Defying societal norms, Fantaghirò disguises herself as a knight and bravely confronts her father's greatest enemy, determined to shape her own destiny.