The invisible man
Colonel Lucio Gambera leads the ROS Carabinieri unit tasked with capturing Mafia boss Matteo Messina Denaro. Gambera has been on the fugitive’s trail for years, but due to repeated failures, his commander has given him an ultimatum: he has three months to complete the mission, after which he and his team will be replaced.
Colonel Lucio Gambera leads the ROS Carabinieri unit tasked with capturing Mafia boss Matteo Messina Denaro. Gambera has been on the fugitive’s trail for years, but due to repeated failures, his commander has given him an ultimatum: he has three months to complete the mission, after which he and his team will be replaced. Thus begins a race against time to track down the fugitive, a mission that demands many sacrifices. Thanks to his team’s perseverance, just days before the deadline, the Colonel discovers some notes hidden at the home of Messina Denaro’s sister, containing details about the boss’s health and the clinic where he is being treated.
Gambera confides his fears to Sancho, asking him to find out if there is a mole on the team.
Following the discovery of the mole, morale in Gambera’s team is at rock bottom.