Un Homme idéal
Mathieu, 25, has always aspired to become a well-known author. But despite his best efforts, he has never managed to get published. In the meantime, he earns a living working for his uncle, who runs a removals company. His destiny changes the day he stumbles across a manuscript belonging to a lonely old man who has just died. Mathieu hesitates before finally taking it and signing his name to the text.
Mathieu, 25, has always aspired to become a well-known author. But despite his best efforts, he has never managed to get published. In the meantime, he earns a living working for his uncle, who runs a removals company. His destiny changes the day he stumbles across a manuscript belonging to a lonely old man who has just died. Mathieu hesitates before finally taking it and signing his name to the text. Now the hottest new hope in French literature, and with the anticipation surrounding his second novel growing by the day, Mathieu plunges into a spiral of deceit and crime to preserve his secret at all costs.