Heidi
When her aunt tires of caring for her, orphan Heidi is taken into the Swiss mountains to live with her gruff grandfather, a hermit who comes to adore her. But the aunt returns to steal Heidi away, selling her to a family whose invalid daughter needs a companion.
Shirley Temple, in a role that seems custom-made for her, portrays the spirited young heroine of the popular children's novel, giving her a rich emotional depth and infinite charm. When her aunt tires of caring for her, orphan Heidi is taken into the Swiss mountains to live with her gruff grandfather (Jean Hersholt), a hermit who comes to adore her. But the aunt returns to steal Heidi away, selling her to a family whose invalid daughter (Marcia Mae Jones) needs a companion. Bullied by an evil governess (Mary Nash), Heidi still charms the entire household and never stops trying to return to her beloved grandfather.