Hamilton: kansakunnan puolesta
Carl Hamilton soluttautuu kansainväliseen rikollisjärjestöön, joka on varastanut edistyneitä ruotsalaisia ohjuksia, mutta sitten järjestön kimppuun iskee kuolettavasti palkkasoturijoukko, jonka työnantajasta ei ole tietoa. Vaarallinen tehtävä vie Hamiltonin Somalian karusta erämaasta Beirutin kaduille ja Tukholman saaristoon, ja hänen täytyy toimia parhaansa mukaan kansakunnan puolesta.
Carl Hamilton onnistuu soluttautumaan kansainväliseen rikollisjärjestöön, joka on varastanut edistyneitä ruotsalaisia GPS-ohjattuja panssarintorjuntaohjuksia, mutta järjestön kimppuun iskee äkkiä kuolettavasti hyvin koulutettu palkkasoturijoukko, jonka työnantajasta ei ole tietoa. Hamilton selviää verilöylystä hengissä, mutta ohjukset katoavat jäljettömiin, kunnes rauhaa ajava somalialainen poliitikko joutuu iskun kohteeksi. Lisäksi ruotsalaisen aseteknikon sieppaus saa Ruotsin pääministerin palkkaamaan yksityisen turvallisuusyhtiön pelastusyritystä varten – sillä ehdolla, että mukaan pääsee myös ruotsalainen tarkkailija, nimittäin Carl Hamilton. Hamilton tajuaa, että hänen vuotensa salaisena agenttina ovat tehneet hänestä tappokoneen, ja hän haluaa jättää sen taakseen. Hän on tavannut naisen ja toivoo elämänsä tulleen käännekohtaan, mutta aikana, jona korruptoituneet poliitikot ja sodista rahallisesti hyötyvät tahot uhkaavat maailmanrauhaa, hän tajuaa pian, ettei se ole mahdollista. Vaarallinen tehtävä vie Hamiltonin Somalian karusta erämaasta Beirutin kaduille ja Tukholman saaristoon. Nyt Carl Hamiltonin täytyy toimia parhaansa mukaan kansakunnan puolesta.