Yhteinen sopimus
On kulunut 17 vuotta siitä, kun Karen Blixen luopui seikkailuistaan Afrikassa ja palasi Tanskaan entisen elämänsä tuhouduttua. Nyt 63 vuoden iän saavuttanut Karen on maailmankuulu mutta elää kuitenkin erakkona, kunnes hän tapaa 30-vuotiaan runoilijan, Thorkild Bjørnvigin.
On kulunut 17 vuotta siitä, kun Karen Blixen luopui seikkailuistaan Afrikassa ja palasi Tanskaan entisen elämänsä tuhouduttua. Kuppataudin runtelema ja sekä maatilansa että elämänsä rakkauden menettämisestä murtunut Karen luo itselleen uuden elämän taiteellisena supertähtenä. Nyt 63 vuoden iän saavuttanut Karen on maailmankuulu mutta elää kuitenkin erakkona, kunnes hän tapaa 30-vuotiaan runoilijan, Thorkild Bjørnvigin. He tekevät yhteisen sopimuksen: Karen lupaa tehdä Thorkildistä suuren taiteilijan vastineeksi ehdottomasta tottelevaisuudesta, maksaapa se mitä hyvänsä.