Kulti, kutistin meidät
Wayne Szalinskin kutistuskone pettää... taas! Nyt Wayne ja hänen vaimonsa, veljensä ja kälynsä kutistetaan. He suunnistavat ympäri Waynen kotia yrittäen saada lastensa huomion. Lapset luulevat vanhempien jättäneen heidät yksin viikonlopuksi ja syövät roskaruokaa, rullaluistelevat sisällä, huudattavat musiikkia ja järjestävät bileet ystävilleen. Vanhemmat oivaltavat heistä uusia asioita. Kun lapset lopulta löytävät aikuiset, he harkitsevat näiden jättämistä pieniksi, mutta tahtovat kuitenkin vanhempansa sellaisina kuin nämä ovat aina olleet.