Margareeta: Pohjolan Kuningatar
Eletään vuotta 1402, ja nainen johtaa uutta pohjoismaista valtakuntaa. Margareeta I on yhdistänyt Tanskan, Norjan ja Ruotsin unioniksi, jota hän hallitsee yksin adoptoidun poikansa, kuningas Eerikin, kautta. Unionia ympäröivät sen viholliset, ja siksi Margareeta suunnittelee Eerikin ja Englannin prinsessa Filipan avioliittoa.
Eletään vuotta 1402, ja nainen johtaa uutta pohjoismaista valtakuntaa. Margareeta I on yhdistänyt Tanskan, Norjan ja Ruotsin unioniksi, jota hän hallitsee yksin adoptoidun poikansa, kuningas Eerikin, kautta. Unionia ympäröivät sen viholliset, ja siksi Margareeta suunnittelee Eerikin ja Englannin prinsessa Filipan avioliittoa. Liittouma Englannin kanssa vahvistaisi Kalmarin unionia ja suojelisi sitä hyökkäyksiltä. Tekeillä on kuitenkin salaliitto, joka asettaa Margareetan mahdottomaan tilanteeseen, joka saattaa kostautua hyvinkin ikävästi.