Tiku ja Taku, ohoi
Nälkäisillä maaoravilla, Tikulla ja Takulla, on jäljellä enää yksi tammenterho, mutta sitten he huomaavat järven toisella puolella terhoja täynnä olevan puun, joka kuuluu Aku Ankalle. Kekseliäs kaksikko ottaa mallia merirosvoilta ryöstämällä laivan Akun pullosta ja seilaamalla puulle, Akun tosin yrittäessä estää heitä. Tiku ja Taku onnistuvat viemään tuulen Akun purjeista ja saavat viimeiset naurut.