Mord I Jurafjellene
Anna Buisson, 44, kaptein i gendarmeriet i Moirans i Jura-distriktet, blir sendt for å etterforske dødsfallet til Rose Tournaut, en healer som ble funnet død i sitt hjem. Kroppen er dekket av hvite kronblad, som sies å være et tegn fra Den hvite dame, et legendarisk gjenferd som etter sigende hjemsøker breddene av Vouglans-sjøen siden en demning ble bygget der og oversvømte den lokale landsbyen.