Mord I Aix-En-Provence
Kaptein Anne Giudicelli har ansvaret for å etterforske saken om et lik som ble funnet korsfestet i krypten til Saint-Sauveur-katedralen i Aix-en-Provence. Hun finner et gammelt pergament skrevet i stil med en Nostradamus-profeti. Anne innser snart at hun trenger hjelp fra sin halvsøster Pauline, selv om de ikke har snakket sammen på ti år.