Et lik i Brokeliande
Midt i Brocéliande-skogen blir det funnet et delvis brent og uidentifiserbart lik. Sammen med liket blir det funnet en 13 år gammel gutt i sjokktilstand, ute av stand til å snakke. Hva gjorde han der? Og hvorfor kan han ikke snakke? Har hans nærvær noe med drapet å gjøre? Ingen vet, og ingen gjør krav på verken liket eller gutten.