Clodagh
Fru Kelly er husholderske for en prest, from, nøktern og ærlig. Hun lever et liv i stolthet og med rutine, helt til hun ser et guddommelig talent i den unge danseren Clodagh. Men det å ta henne under sine vinger, betyr å bryte reglene. En moralsk kamp mellom troskap og lidenskap tar form.