We zijn niet getrouwd
Een rechter trouwt een aantal stellen voordat hij officieel bevoegd is en blijken de stellen na een paar jaar niet getrouwd te zijn. Dit nieuws is hartverscheurend voor sommige stellen en opluchtend voor anderen.
Een grappige comedy over een rechter (Victor Moore) die zonder te weten een aantal stellen trouwt voordat zijn aanstelling officieel is. Jaren later, als de stellen ontdekken dat hun huwelijksgeloften niet rechtsgeldig zijn, verschillen de gevolgen van hilarisch tot hartverscheurend. Marilyn Monroe is een jonge moeder die aan schoonheidswedstrijden meedoet terwijl haar man (David Wayne) wil dat ze thuisblijft. Als ze ontdekken dat ze niet officieel getrouwd zijn, vragen ze zich af of ze wel bij elkaar moeten blijven. Andere stellen trekken hun geloftes in twijfel, waaronder een stel eeuwig ruziënde radiopresentatoren (Ginger Rogers en Fred Allen) en een zwangere bruid (Mitzi Gaynor) wiens echtgenoot (Eddie Bracken) naar het front gaat. Samen met Zsa Zsa Gabor als een fortuinzoekende feeks die haar echtgenoot (Louis Calhern), een magnaat, helemaal wil uitkleden, in deze klassieke comedy die de ware betekenis van het huwelijk onderzoekt.