Liberi Di Scegliere
Denne filmen utforsker en lite kjent del av Italias kamp mot organisert kriminalitet: å vinne tilbake Italias «æressønner», tenåringer som er opplært av sine fedre og bestefedre til å tro at drap, død og fengsel er en obligatorisk del av familiebedriften.
Denne filmen utforsker en lite kjent del av Italias kamp mot organisert kriminalitet: å vinne tilbake Italias «æressønner», tenåringer som er opplært av sine fedre og bestefedre til å tro at drap, død og fengsel er en obligatorisk del av familiebedriften. Filmen er inspirert av arbeidet til dommerne ved ungdomsdomstolen i Reggio Calabria, som var den første i Italia til å fjerne barn fra 'Ndrangheta-familier.