Nordsjøen
I NORDSJØEN tar det norske oljeeventyret en dramatisk vending. En oljeplattform går plutselig ned utenfor Ormen Lange feltet. Forskerne søker desperat å finne løsningen på den tilsynelatende uforklarlige hendelsen. Norge holder pusten når det viser seg at ulykken bare er starten på noe som skal bli veldig mye mer alvorlig. Et menneskelig drama på liv og død går i gang i det tusenvis av oljearbeidere plutselig er fanget på plattformer over hele Nordsjøen. Norgeshistoriens største redningsaksjon er et faktum. Midt i dette kaoset befinner Sofia (Kristine Kujath Thorp) seg. Hun er en ung gründer som jobber med svært avanserte undervannsroboter. Sammen med kollegaen Arthur (Rolf Kristian Larsen) må hun risikere alt i en desperat kamp mot klokka, da det viser seg at Sofias kjæreste er fanget i en ødelagt plattform dypt under den frådende havoverflaten.