Drama, Oppveksthistorier
Året er 1999. Trond er 67 år og har flyttet til et øde sted. Mens høsten går mot vinter, ser han frem til å feire nyttårsaften 2000 alene. Da oppdager han at naboen er en mann han kjente sommeren 1948 – sommeren da faren forberedte ham på det store sviket. Det var også sommeren Trond ble voksen og forelsket seg i en kvinne han lengtet etter å være nær, den samme kvinnen faren ønsket å dele livet sitt med.