Sofia den første: Kongelig magi
Prinsesse Sofia opplever eventyrlig ting på Tryllestad skole for kongelig magi. Med nye venner og nye kjæledyr er hun klar til å bevise at hun er den mest magiske prinsessen av alle!
Prinsesse Sofia av Magika starter på en helt ny skole, Tryllestad skole for kongelig magi. Sammen med de kongelige vennene sine Prinsesse Laila, Prinsesse Camilla og Prins Svein, og skolens slottskjæledyr valphjørningen Pepper, oppdager Sofia hva det vil si å være den mest magiske prinsessen i Evigriket. En fortryllende ny verden venter når Sofia begir seg ut på spennende eventyr sammen med nye og gamle venner, kongelige familie og trofaste dyrevenner.