Percy Jackson: Lyntyven
Etter å ha blitt plassert i en spesialleir for kommende guder, oppdager en 17-åring at han er Poseidons halvt menneskelige sønn, og reiser landet på tvers med en satyr/beskytter og Atenes datter for å redde sin bortførte mor, vinne tilbake Zevs’ stjålne lynkile og forhindre en fryktelig krig mellom gudene.