Juno
Når hun blir uventet gravid med en guttevenn, bestemmer en 16 år gammel jente fra en småby i Minnesota seg for å gi fra seg babyen sin til det 'perfekte' paret hun finner i rubrikkannonsene, bare for å oppdage at den forestående adopsjonen presser dem mot skilsmisse og får henne til å forelske seg i den biologiske faren til barnet.
Juno MacGuff (Elliot Page) er en kul, selvsikker tenåring som tar en ni måneders omvei inn i voksen alder når hun står overfor en uplanlagt graviditet - og dermed satser hun på å finne de perfekte foreldrene til barnet sitt. Med hjelp av sin sjarmerende beskjedne kjæreste (Michael Cera), støttende far (JK Simmons) og seriøse stemor (Allison Janney) fester Juno blikket på et velstående par (Jennifer Garner og Jason Bateman) som lengter etter å adoptere sitt første barn.