Tyrone og Tandy får livet snudd på hodet av en hendelse i barndommen. Når de møtes igjen flere år senere, oppdager de at de besitter lysets og mørkets krefter. Håp og frykt. Cloak & Dagger.
Tandy og Tyrone mister begge sine kjære den samme tragiske natten, men overlever selv. I løpet av de neste årene bytter Tandy ut håp og privilegier med kynisme og kriminalitet, mens Tyrone lever i frykt. Når de møtes for første gang etterpå, vekkes en kraft i dem begge. Tyrone teleporteres plutselig på ukontrollert vis, og Tandy oppdager at hun kan mane frem kniver av lys. Tenåringene bruker kreftene for å oppnå rettferdigheten de fortjener, og de kjemper for å ta tilbake livet de ble frastjålet.