Stealing Van Gogh
Andrew Graham-Dixon konfronterer verdenene av fin kunst og organisert kriminalitet for å avdekke den sanne historien bak det 21. århundrets største kunstran.
Andrew Graham-Dixon konfronterer verdenene av fin kunst og organisert kriminalitet for å avdekke den sanne historien bak det 21. århundrets største kunstran. I desember 2002 ble to uvurderlige og historisk viktige malerier stjålet fra Van Gogh-museet i Amsterdam i et brutalt og dristig ran av erfarne profesjonelle tyver. Men hva som skjedde med mesterverkene og hva de kan gjøre for kriminelle som aldri kan selge eller stille dem ut er ukjent. Andrew reiser over hele Europa, beveger seg mellom verdenene av fin kunst og dårlig kriminalitet, og treffer politi, anklagere og kunsteksperter for å avdekke hvordan verdenen av voldelig og organisert kriminalitet bruker stjålen kunst.