Washington Black
En eventyrhistorie på episk skala som følger kunstner og forsker George «Wash» Black idet han setter ut på et verdensomspennende eventyr ved hjelp av en merkelig flyvende maskin. Reisen hans tar ham gjennom Amerika, de kalde Arktiske havene, de gotiske spirene i gamle Europa og ørkenene i Nord-Afrika, mens han hele tiden holder seg ett steg foran en dødelig dusørjeger.