Poroże
Mit o straszliwym “wendigo” budzi się do życia w przerażającym horrorze. Nauczycielka z małego miasteczka w Oregonie (Keri Russell) oraz jej brat (Jesse Plemons), miejscowy szeryf, usiłują pomóc biednemu chłopcu skrywającemu dziwny sekret. Następstwa są straszniejsze, niż mogliby sobie wyobrazić.
Uznany producent filmów fantasy Guillermo del Toro oraz reżyser Scott Cooper przedstawiają poruszający horror ze scenariuszem autorstwa C. Henry’ego Chaissona, Nicka Antosci i Coopera. W filmie POROŻE nauczycielka szkoły podstawowej z małego miasteczka w Oregonie, Julia Meadows (Keri Russell), odkrywa, że jej uczeń Lucas jest nieswój. To cichy samotnik, który na zajęciach z twórczego pisania i rysowania opowiada niepokojącą bajkę o mitycznych bestiach, opartą na miejscowych legendach. Przejęta Julia stara się poznać sytuację w domu Lucasa. Okazuje się, że ten mieszka w strasznych warunkach, a Julia i jej brat Paul (Jesse Plemons), miejscowy szeryf, odkrywają, że skrywa ponadto groźny sekret. Sprawy przybierają przerażający obrót, kiedy wkrótce poznają całą prawdę na temat jego rodziny. Znawca gatunku del Toro wyprodukował film wraz z Davidem S. Goyerem, J. Milesem Dale’em, Jimem Rowem, Nickiem Antoscą i Kevinem Turenem. Do obsady należą także Graham Greene, Scott Haze, Rory Cochrane i Amy Madigan. Mrożąca krew w żyłach opowieść wiąże pradawnego potwora z nieodpartą ludzką pazernością, niosącą za sobą biedę, nałogi i zniszczenie środowiska.