Horton słyszy ktosia
Dobrotliwy słoń odkrywa cywilizację żyjącą na pyłku i chroni ją przed tymi, którzy nie wierzą w jej istnienie.
Pocieszny słoń Horton zostaje wbrew samemu sobie bohaterem, gdy odkrywa na unoszącym się w powietrzu pyłku mikroskopijne miasto Ktosiowo i wyrusza w przezabawną przygodę, by ocalić je przed niebezpieczeństwami ze strony tych, którzy nie wierzą w jego istnienie. Gdy pomaga mieszkańcom miasta udowodnić ich obecność, dowiadujemy się, że „istota pozostaje istotą, niezależnie od tego jak jest mała”.