Horror, Science fiction
Nieustępliwy obcy nadal nęka Ripley, po tym jak jej kapsuła ratunkowa rozbija się na planecie więziennej.
Po ucieczce z planety opanowanej przez obcych Ellen Ripley rozbija się w pobliżu odległej, zamieszkałej rafinerii rudy. Czekając w rafinerii na ratunek ze strony pracodawców, odkrywa z przerażeniem, że powodem uszkodzenia jej kapsuły był pasażer na gapę – obcy. Gdy stwór dojrzewa i zaczyna zabijać mieszkańców, Ripley nie podejrzewa jeszcze, że jej największym wrogiem wcale nie jest morderczy obcy.