Morderstwo w Strasburgu
Julian Mathis, młody spadkobierca prestiżowej winnicy Clos-Mathis, oraz niedawno zatrudniona Clara Lemestre, najwyższej klasy enolog, mają wspólnie zorganizować dla bogatych zagranicznych inwestorów degustację specjalnego cuvée alzackiego wina. Gdy zamiast białego wina pojawia się różowe, odkrywają wewnątrz zbiornika zwłoki ojca Juliana, Ronalda Mathisa, z zaklejonymi powiekami.
Julian Mathis, młody spadkobierca prestiżowej winnicy Clos-Mathis, oraz niedawno zatrudniona Clara Lemestre, najwyższej klasy enolog, mają wspólnie zorganizować dla bogatych zagranicznych inwestorów degustację specjalnego cuvée alzackiego wina. Gdy zamiast białego wina pojawia się różowe, odkrywają wewnątrz zbiornika zwłoki ojca Juliana, Ronalda Mathisa, z zaklejonymi powiekami. Na miejsce zbrodni przybywa Katel Leguennec (40 lat), szefowa policji kryminalnej w Strasburgu. Spotyka tam swojego byłego chłopaka Maxime’a Kellera (43 lata), szefa wydziału medycyny sadowej. Maxime opuścił Strasburg w młodości, a Katel zakochała się w jego ojcu, którego poślubiła. Sytuacja jest niekomfortowa dla obojga, ale przesłuchują Lydie Mathis, matronę rodziny. Okazuje się, że praktycznie każdy członek rodziny miał motyw. Śledztwo ujawnia poszlaki prowadzące do legendy o świętej Odile, niewidomej od urodzenia dziewczynie porzuconej przez rodziców, która stała się patronką Alzacji.