Klątwa gór Morvan
Młoda prawniczka Amélie Florot zostaje znaleziona martwa w fontannie świętej Agaty, dawnym miejscu pielgrzymek osławionych mamek z regionu Morvan. Sprawa nabiera tempa, gdy Maud Perrin, wysoko wykwalifikowana lokalna policjantka, i Julien Demarcy, śledczy z Dijon, odkrywają, że w tym samym miejscu 80 lat wcześniej zginęła też babcia ofiary.
Młoda prawniczka Amélie Florot zostaje znaleziona martwa w fontannie świętej Agaty, dawnym miejscu pielgrzymek osławionych mamek z regionu Morvan. Sprawa nabiera tempa, gdy Maud Perrin, wysoko wykwalifikowana lokalna policjantka, i Julien Demarcy, śledczy z Dijon, odkrywają, że w tym samym miejscu 80 lat wcześniej zginęła też babcia ofiary. Czy to zbieg okoliczności, czy, jak twierdzą niektórzy, skutek tajemniczej klątwy? Śledztwo zapowiada się na bardzo skomplikowane i pozwoli Demarcy'emu, który z trudem odnajduje się w wiejskiej rzeczywistości, poznać się z Maud, córką miejscowego rolnika, która potrafi skłonić do rozmowy nawet najbardziej opornych mieszkańców.