Lucrecia: Morderstwo w Madrycie
W Madrycie zastrzelona zostaje biedna czarna imigrantka. Zbrodnia wywołuje bezprecedensową reakcję społeczną. Kto zabił Lucrecię? Dlaczego? Pierwszy trop wskazuje na grupy skrajnie prawicowe. Historia morderstwa Lucrecii sprzed 30 lat to podróż do korzeni nienawiści. Dzięki niepublikowanym wcześniej materiałom ta poruszająca narracja ujawnia zbrodnię, która zapisała się w historii Hiszpanii jako pierwsze morderstwo na tle rasistowskim.
W opuszczonej dyskotece w Madrycie zastrzelona zostaje biedna czarna imigrantka. Zbrodnia szokuje hiszpańskie społeczeństwo i wywołuje bezprecedensową reakcję społeczną. Kto zabił Lucrecię? Dlaczego? Pierwszy trop wskazuje na grupy skrajnie prawicowe. Pod wizerunkiem nowoczesnego i demokratycznego kraju, jaki Hiszpania przedstawia światu poprzez Igrzyska Olimpijskie i Expo '92, kryje się niepokojący ruch związany z ekstremizmem, rasizmem i przemocą.
Morderstwo Lucrecii, miesiąc po przyjeździe do Hiszpanii, rozpoczyna kronikę zapowiedzianej śmierci.
Atak skrajnej prawicy czy wyrównanie rachunków? Straż Obywatelska prowadzi wewnętrzne śledztwo.
Czwórka oskarżonych po raz pierwszy staje przed sądem w procesie, który stworzy precedens.