Eric Dane: Ostatnia walka. Historia zmagań z ALS
Eric Dane, uwielbiany gwiazdor seriali "Chirurdzy" i "Euforia", zmarł po ciężkiej walce z SLA. W 2025 roku w rozmowie z Diane Sawyer po raz pierwszy opowiedział o swojej diagnozie. Charyzmatyczny aktor otworzył się na temat zdrowia, rodziny i pracy.
Wspominamy uwielbianego aktora, który zmarł po ciężkiej walce ze stwardnieniem zanikowym bocznym (ALS). Wracamy do poruszającego wywiadu z Diane Sawyer, w którym po raz pierwszy opowiedział o swojej diagnozie. Aktor wspomina moment, w którym ją usłyszał, pierwsze objawy i mówi, jak choroba zmieniła jego plany na przyszłość. Wraca też pamięcią do swoich wczesnych ról, blasków i cieni pracy na planie znanego serialu medycznego, przyjaźni z obsadą i tego, co przynosiło mu radość. Do rozmowy dołącza jego lekarka, dr Merit Cudkowicz, czołowa ekspertka w dziedzinie ALS. Wyjaśnia ona, dlaczego choroba jest trudna do zdiagnozowania, skąd bierze się wzrost zachorowań i jaką nadzieję dają nowe badania. Program przypomina również wiralowe wyzwanie Ice Bucket Challenge z 2014 roku i jego ogromny wpływ na świadomość o ALS i postęp w leczeniu.