Kochanie, zmniejszyłem dzieciaki
Wayne Szalinski to pochłonięty pracą wynalazca, który nie może sprawić, aby jego elektromagnetyczna maszyna do zmniejszania zaczęła działać. Gdy w końcu mu się to udaje, na celowniku maszyny znajdują się dzieci Wayne’a. Zostają one zmniejszone do wzrostu 0,5 cm i trafiają do kosza na śmieci, co stanowi początek szeregu ciekawych przygód. Zraszacze to dla nich prawdziwe huragany, pszczoły wyglądają jak bombowce, a spotkanie z poruszającą się samodzielnie kosiarką to nie lada wyzwanie!