Kevin sam w Nowym Jorku
Kevin McCallister jest w Nowym Jorku z wystarczającą ilością pieniędzy, by zamienić miasto w swój własny plac zabaw. Nie przyjdzie mu jednak cieszyć się samotnością zbyt długo. Owiani złą sławą Mokrzy Bandyci, Harry i Marv, wciąż odczuwający skutki ostatniego spotkania z Kevinem, również zmierzają do Nowego Jorku, planując wielki świąteczny napad. Kevin jest gotów powitać ich serią pułapek, których nie zapomną.