Wodogrzmoty Małe
Bliźnięta Dipper i Mabel wyjeżdżają na wakacje do tajemniczego miasteczka Wodogrzmoty Małe.
Bliźnięta Dippera i Mabel Pines czeka niespodziewana przygoda, gdy zostają wysłani na wakacje do wuja mieszkającego w tajemniczym miasteczku Wodogrzmoty Małe, w stanie Oregon. Po ich przybyciu wujek Stanek, były akwizytor, zaciąga rodzeństwo do pomocy przy prowadzeniu Tajemniczej Chaty – pułapki na turystów, która zdziera pieniądze z nieświadomych odwiedzających. Mimo że Dipper i Mabel szybko odkrywają, że Tajemnicza Chata to jedna wielka ściema, czują, że nowe miasteczko skrywa jakieś dziwne tajemnice. Zabierają się więc za wspólne odkrywanie sekretów Wodogrzmotów Małych.