Timp de peste un secol, cranii de cristal de mărime naturală au uimit lumea, cu legende despre origini mayașe și puteri mistice. Acest film deslușește mitul, urmărind cercetătorii care folosesc știința modernă pentru a demonstra că craniile sunt falsuri elaborate din secolul al XIX-lea, într-o poveste despre mituri, înșelăciune și știință.