În 1982, într-o excursie pe munte, Primo Levi se redescoperă și petrece timp într-un refugiu montan cu un străin, un bărbat enigmatic care nu îl cunoaște și nu îi știe trecutul.
În 1982, într-o excursie pe munte, Primo Levi se redescoperă și petrece timp într-un refugiu montan cu un străin, un bărbat enigmatic care nu îl cunoaște și nu îi știe trecutul. Primo Levi își povestește experiența tragică, de la arestarea ca membru al rezistenței italiene împotriva fascismului în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, până la încarcerarea în lagărul de concentrare de la Auschwitz.