Amestecând proza clasică a lui Shakespeare cu scena contemporană, filmul este o nouă interpretare genială a poveștii atemporale a îndrăgostiților interziși.
Adaptarea orbitoare și neconvențională de Baz Luhrmann a povestii clasice shakespeariene de dragoste este fascinantă. Leonardo DiCaprio și Claire Danes îi portretizează pe Romeo și Julieta, tinerii iubiți ai trecutului. Dar scena a fost mutată din epoca elisabetană în fundalul urban futurist al plajei Verona.