Liceul muzical
Liceenii sunt luați prin suprindere când starul echipei de baschet a liceului, Troy, și o boboacă inteligentă pe nume Gabriella au o conexiune mai profundă decât ochii dulci. Cei doi își descoperă pasiunea de a cânta și își găsesc locul pe scenă, inspirând întregului liceu pasiunea pentru muzică.
Troy (Zac Efron) este baschetbalistul care aduce echipa liceului pe tabela de marcaj. Totuși, viața nu se rezumă doar la sport; în timp ce Troy bagă coș după coș, frumoasa și deșteapta Gabriella (Vanessa Anne Hudgens) crește reputația școlii, fiind un membru-cheie al echipei academice de succes. În ciuda firii lor deschise, nimeni nu i-ar crede pe Troy și Gabriella pasionați de teatru. Când se răspândește zvonul că acest cuplu va da audiție pentru piesa muzicală a școlii, liceenii vor învăța o lecție importantă despre munca în echipă... în timp ce se pregătesc de o reprezentație care va ridica publicul în picioare și îl va pune la dans.