Air Force One
Teroristi unesú lietadlo s prezidentom Spojených štátov aj s jeho rodinou na palube, no on (ako bývalý vojak) sa ich z úkrytu snaží zneškodniť. Vo filme Air Force One sledujeme Harrisona Forda ako prezidenta, ktorého lietadlo unesú teroristi. Vyhrážajú sa mu, že ak nesplní ich požiadavky, zabijú mu manželku aj dcéru. Prezident James Marshall (Ford) sa vracia s rodinou a sprievodom domov z konferencie zameranej na boj s terorizmom, keď jeho lietadlo Air Force One prepadnú teroristi. Prezident najskôr únoscom uteká, no násilnícky vodca skupiny (Gary Oldman) drží ako rukojemníkov prvú dámu (Wendy Crewsonová) a ich 12-ročnú dcéru (Liesel Matthewsová), aby ich mohol vymeniť za prepustenie jedného z jeho kolegov z ruského väzenia. Prezident Marshall ako bývalý vojak vyznamenaný medailou cti sa na palube preplneného lietadla bráni päsťami aj úskokmi, zatiaľ čo sa viceprezidentka (Glenn Closeová) snaží s teroristami a ruskou vládou vyjednávať z Bieleho domu.