Takk for turen
En pensionerad skidåkare tar hand om sin sjuka före detta tränare och reflekterar över deras gemensamma historia och framtid. Roland och Bertil bor tillsammans på en bondgård i Norge. Men Bertils cancerdiagnos kastar en skugga över tillvaron, och deras roller är ombytta. Roland måste ta hand om sin gamle tränare, som vägrar att ta emot någon livsförlängande behandling. De tänker tillbaka på sin relation och sina karriärer, samtidigt som Roland också måste blicka framåt mot ett liv utan Bertil.