Nemesis
Den allmänna åklagaren Sylvia van Maele och Lars van Deurnen från Avdelningen för skatteinformation och skatteutredningar samarbetar för att bekämpa ekobrott: en skuggvärld med brevlådeföretag och pappersspår som inte leder någonvart där man bryter och tänjer på internationella skatteregler. När gränsen mellan Sylvias privatliv och arbetsliv börjar luckras upp måste hon lita på sin intuition för att överleva.
Nemesis är en konspirationsthriller som handlar om ekobrott och skatteflykt på högsta nivå i Nederländerna: en skuggvärld med brevlådeföretag och pappersspår som inte leder någonvart. Sylvia van Maele, en allmän åklagare i Haag, och Lars van Deurnen, en utredare på Avdelningen för skatteinformation och skatteutredningar, följer ett pengaspår och mordspår i jakt på förövare. De motarbetas av en hänsynslös elit som desperat vill behålla sin förmögenhet och makt till varje pris. När gränsen mellan Sylvias privatliv och arbetsliv börjar luckras upp inser hon snart att reglerna och praxisen som hindrar henne från att göra sitt jobb finns där av en anledning. Hon måste lära sig att lita på sin intuition för att överleva även om det innebär att gå emot dem som hon litar på mest.