Marvel 75 Years: From Pulp to Pop!
Trace Marvel’s renowned story, beginning in 1939 as Timely Comics through Joe Simon and Jack Kirby emerging as key figures with the creation of Captain America. While the industry declined in the 1950’s, Stan Lee and Jack Kirby revived it in 1961 with the introduction of the Fantastic Four, paving the way for the modern super hero and “The Marvel Age.” Featuring exclusive interviews with Lee, and Kirby’s son, Neal Kirby.
Trace Marvel’s roots from Timely Comics in 1939 to the 1940’s emergence of Joe Simon and Jack Kirby as key figures in the Marvel story – focusing on the creation of Captain America and the impact of World War II – through the decline of super hero stories and the downfall of the comic book industry in the 1950’s. But in 1961, after a decade of decline, Stan Lee and Jack Kirby created the modern super hero team with the Fantastic Four, helping to revive these stories and ushering in “The Marvel Age.” Features exclusive interviews with Lee, and Kirby’s son, Neal Kirby. Contains tobacco depictions.