Bull Shark Bandits
Using a new experimental diving cage, two shark biologists investigate rising reports of bull sharks stealing from fishermen in northern Australia.
Shark biologists Dr Johan Gustafson and Dr Mariel Familiar Lopez investigate rising reports of bull sharks stealing from fishermen in Weipa, northern Australia. Could this methodical and radical shift in behaviour provide new evidence of shark intelligence? To find out, the team deploys ground-breaking experiments and technology, including a new prototype diving cage.