Weeds on Fire
It is 1984. With the signing of the Sino-British Joint Declaration, the future of Hong Kong has become unclear. This is the year that Hong Kong’s first Chinese youth baseball team, the Shatin Martins, is formed. The ten young players feel as restless as the situation in Hong Kong. Humiliated by one defeat after another, the players finally muster up the courage and achieve a breakthrough.
The year is 1984. With the signing of the Sino-British Joint Declaration, the future of Hong Kong has become unclear. Amid the changing times, the story of this baseball team in a little-known stadium under Lion Rock has gradually been forgotten. This is the year that Hong Kong’s first Chinese youth baseball team, the Shatin Martins, is formed. The ten young players feel as restless as the situation in Hong Kong. Grappling with the frustrations of youth, the players are humiliated by one defeat after another, and vacillate between wanting to give up and continuing to persevere. In a moment of inspiration, they muster up the courage and achieve a breakthrough, triumphing over adversity to write their own glorious story against the backdrop of Hong Kong’s development. Finally, the Shatin Martins will be facing off against their rivals, the Japanese Buffaloes, in the ultimate battle.