Clotilda: Last American Slave Ship
In July 1860, on a bet, 110 African captives came to Alabama on board the schooner Clotilda. For the first time, archaeologists will explore the sunken wreck of the last American slave ship.
In July 1860, on a bet, the schooner Clotilda carried 110 kidnapped Africans to slavery in Alabama. The traffickers tried to hide their crime, but now, archaeologists explore the sunken wreck. In a dangerous dive, they find physical evidence of the crime. Descendants of the passengers tell the story of how their ancestors turned a cruel tragedy into an uplifting story of courage and resilience.