A Perfect Day
A Perfect Day tells the simple yet “unique” life of a group of characters followed step by step as they cross each other on the big stage of a frenetic and disturbing Rome. The movie tells with irony, emotion and pity, a fierce love story, staging different and distant worlds, which cross like in an inexorable thriller.
Emma and Antonio, married with two children, have been separated for nearly a year. Antonio is living alone in the house where he used to live with his wife, while Emma has gone back to her mother, taking the children with her. Then, one night, a flying squad is called to the building and the police burst into the apartment where gunshots have been heard. In a rapid succession of events, A Perfect Day describes the twenty-four hours before this moment, the simple yet “unique” life of a group of characters who are shadowed every step they take: Camilla turns seven, her brother Aris takes an exam at the university, Emma loses her job in a call center, her daughter Valentina meets a boy she likes, the Honorable Elio Fioravanti is busy with campaign speeches, his beautiful wife Maja discovers she is pregnant, little Kevin is invited to a luxurious party, professor Mara has a date with her lover - and Antonio sees his wife for the last time. Their stories cross on the big stage of a frenetic and disturbing Rome, which seems to lead to tragedy - even if a small gesture, a single word could divert their destiny. A Perfect Day tells with irony, emotion and pity, a fierce love story, one that separates and unites Emma and Antonio, staging different and distant worlds, which intersect like in an inexorable thriller. The school classrooms and crowded buses, the ring roads of the suburbs and the streets of the center, the rich and the poor, the privileges and the precariousness, the mothers and fathers, the sons and the daughters, they all flow before our eyes, along a path that goes into the territories of the present, trying to give shape to a chaotic, elusive, and unknown reality.