What the Farmer Doesn’t Know
In "What the Farmer Doesn't Know," chefs are serving farming families something different from traditional Dutch cuisine. The farmer's kitchen is taken over by chefs from other cultures. They cook Surinamese roti, Japanese teriyaki, and Moroccan tajine. Will the chefs broaden the culinary horizons of the farmers? Or will the families stick to their traditional potatoes, meat, and vegetables?
Rob starts his experiment with the Groeneveld family. The Lebanese chef is making falafel.
On the fourth evening, Indian chefs Soe and Shamni serve a very spicy, vegetarian dish.
Today, Rob is with a new family. On the menu are injeras, sour pancakes from Eritrea.
Today, chef Mohamed is cooking Tunisian couscous with fish. Will the family like this spicy dish?
Today, Greek chef Takis will be preparing octopus. Will the tentacles earn high marks?
Mexican Juan Carlos has grasshoppers on the menu! How will the family react to this?
Today, Korean chef Tim is cooking. How will the family react to the spicy bibimbap?
At the Langereis family, Peruvian chefs are cooking. How does the family react to the raw fish?
Will the family like the spicy Indonisian sambal goreng tempeh and the sajoer lodeh?
Today, Surinamese sisters are cooking for the family. Will the salted meat be to their liking?